Pojištění pracovní neschopnosti – na co si dát pozor?

Vivafina » Blog » Pojištění pracovní neschopnosti – na co si dát pozor?

vivafina-1200x628-tipy

Máte práce nad hlavu. Málo času. Na krku vám visí splácení hypotéky nebo drobnějších úvěrů a samozřejmě běžné měsíční výdaje. A najednou přijde z ničeho nic onemocnění, které si žádá delší dobu léčby. Nebo nenadálý úraz, který vám po delší čas zabrání pokračovat ve vaší práci. To je přesně ta chvíle, kdy doslova oceníte pojištění pracovní neschopnosti.

Že nebudete mít na 2, 3, 6 nebo i více než 12 měsíců možnost pracovat a platit své pravidelné závazky? Takové situace se s pojištěním pracovní neschopnosti obávat nemusíte. Na co si ale dát při sjednávání pojištění pracovní neschopnosti pozor? A na co myslet, když dojde na jeho plnění?

Jak dlouho budete peníze dostávat?

Běžně pojišťovny plní maximálně jeden rok, ale je možné sjednat také produkty s delší dobou plnění.

Představte si, že dojde k vážnějšímu úrazu či onemocnění, které vyžaduje delší dobu léčení, nebo vede dokonce až k částečné invaliditě. Například se budete léčit s komplikovanou zlomeninou, přetrhanými vazy v koleně, onkologickým onemocněním, s vyhřeznutou ploténkou nebo budete řešit následky mozkové příhody či infarktu. V takové situaci se dlouho čeká na ustálení zdravotního stavu a doba léčení je opravdu dlouhá. A právě v tomto období je pro vás důležité, na jak dlouhou dobu máte nastaveno pojistné plnění z pojištění pracovní neschopnosti.

V pojistných podmínkách tuto položku najdete jako “maximální dobu plnění”. A nenechte se mýlit. Mezi jednotlivými pojišťovnami v tomto jednoduchém čísle existují velké rozdíly. Dostávat pojistné plnění 52 týdnů (364 dnů) nebo 78 týdnů (548 dnů jako je tomu např. u FLEXI životního pojištění) je už pro rodinný rozpočet v době, kdy nejste schopni pracovat, podstatný rozdíl.

Jak dlouho musíte čekat, než se na vás pojištění začne reálně vztahovat?

Víte, jak dlouho od uzavření smlouvy má pojišťovna nastavenu tzv. čekací dobu a vy tedy musíte počkat, než vám pojišťovna bude moci uznat první pojistné plnění? Tzv. “čekací doby” se mohou pojišťovny od pojišťoven lišit. Například u produktů UNIQUA RPŽD, GENERALI BELLA VITA nebo AEGON OK LIFE je základní čekací doba v případě nemoci 3 měsíce. U produktu FLEXI Pojišťovny České spořitelny je tato čekací doba jen 2 měsíce. Pokud by tedy došlo k pracovní neschopnosti v průběhu této čekací doby, pojišťovna nebude plnit.

Pozor na léčená onemocnění před uzavřením smlouvy

V případě onemocnění léčených před uzavření smlouvy,  nemusí za pracovní neschopnost pojišťovny v budoucnu plnit, pokud se bude jednat o léčení stejného onemocnění. Například klient se léčil před 10ti lety po dobu dvou let s žaludečními vředy. Nově si nedávno sjednal pojištění pracovní neschopnosti. U většiny pojišťoven v případě nové pracovní neschopnosti se stejným onemocněním (v tomto případě s žaludečními vředy) plněna pracovní neschopnost nebude. U některých ale ano. U FLEXI životní pojištění na vás bude pojišťovna nahlížet jako na zdravého klienta, pokud se s daným onemocněním (např. žaludeční vředy) neléčíte 7 let. Víte, co máte sjednáno ve vaší smlouvě?

Vyplacení zálohy na pojistné plnění v případě trvání pracovní neschopnosti

V případě dlouhodobějších pracovních neschopností je možno vyplatit zálohu na pojistné plnění. U většiny pojišťoven je záloha vyplacena nejdříve po třech měsících léčby, u FLEXI Pojišťovny České spořitelny můžete nárokovat vyplacení zálohového plnění již po jednom měsíci a to dokonce opakovaně každý měsíc. Co máte sjednáno vy?

Zajímají vás další tipy a rady týkající se pojištění pracovní neschopnosti?

Sledujte náš blog. Pokračujeme v sérii článků s dalšími užitečnými a praktickými tipy.

Odebírejte praktické tipy Vivafina e-mailem.

Ozvěte se nám a poraďte se s námi: +420 733 696 679 nebo prostřednictvím info@argos-pzs.cz



Poradenství při řešení pojistných událostí

Naši poradci vám pomohou s kompletním vyřízením pojistných událostí.

Naši partneři