Dostaňte své FLEXI do kondice

Vivafina » Blog » Dostaňte své FLEXI do kondice

Měli jste pojistnou událost a výše odškodnění vás zrovna nenadchla? Nebo spíše naštvala? Řada klientů potom jednoduše zhodnotí, že ta pojistka je vlastně k ničemu. „Raději si ty peníze budu dávat bokem, bude to lepší, než mít pojištění…”  I takové závěry slyšíme.

Nedávno se rozčílil klient, který dostal za zlomenou nohu 5300,- Kč (měl sjednáno denní plnění 100,- Kč/den). Navíc se léčil více než dva měsíce!

Celých osm let od uzavření smlouvy jen platil, ale jeho potřeby se změnily. Jednoduše stovka na den dnes nestačí! Navíc se ani nechtěl potkat a jednoduše zrekapitulovat stav svého pojištění.

Zkusme se podívat, proč k takovým a podobným situacím mnohdy dochází.

MÁME PRO VÁS SROVNÁNÍ MOŽNÁ NESROVNATELNÉHO. TADY JE…

Porovnejme koupi auta s koupí pojištění. Jak je to s dalším provozem a servisem auta a pojištěním?

Ve chvíli, kdy si kupujeme auto, máme většinou jasnou představu:

  • Vybíráme značku, zajímá nás vzhled, design
  • Hodnotíme velikost vozu, třeba podle současné velikosti rodiny
  • Zajímá nás výkon motoru, tedy hlavně muže.
  • Hodnotíme spolehlivost podle různých testů, doporučení známých, poradíme se s odborníkem

Co provoz auta, když máme koupeno?

  • Investujeme do provozu – tedy běžně převážně pohonné hmoty, dále pneu, pojištění
  • Potřebujeme pravidelný servis, aby nám auto dobře a dlouho sloužilo. Pokud servisovat nebudete, pravděpodobně přijde problém. Opět nejspíše vše řešíme u odborného servisu. Zajímá nás tedy stav našeho vozu a jeho kondice.
  • Povinně musíme projít STK, abychom vůbec mohli jezdit! Pokud není vše v pořádku, zpátky do servisu za odborníky.

Servis a péči o automobil každý jeho majitel bere jako samozřejmost.

Jak to funguje u pojištění?

Podle čeho jste si koupili pojištění FLEXI?

Měli jste představu, co by mělo řešit:

  • Zajištění výpadku příjmu při delší pracovní neschopnosti
  • Pojištění vážných nemocí, invalidity, úmrtí
  • Pojištění smrti a tím zajištění rodiny v případě nejhorší situace
  • Zajištění dětí pro případ vážných nemocí či úrazu

Důležité je správné nastavení jednotlivých limitů pojistného plnění. Jejich výši jste podrobně probrali se svým poradcem, tedy odborníkem.

Koupili jste, dále platíte pojistné a věříte, že v případě pojistné události bude vše fungovat. Řada klientů má pojistné události mnohdy brzy po sjednání pojištění. Tím hned vyzkouší, jestli je vše opravdu tak, jak očekávali.

  • V případě pojistné události jsou v kontaktu se svým poradcem a průběh vyřízení pojistného plnění spolu konzultují
  • Je jim znovu vysvětleno, z čeho je vypláceno pojistné plnění.

Stejně jako u auta je také tady důležitý servis dané smlouvy. Bez servisu může nastat problém, jelikož s dobou trvání smlouvy se většinou mění situace klientů:

  • Rozrůstá se rodina, přibývají potomci a ti se přidávají do stávajících smluv
  • Mění se povolání, s tím také rizikové skupiny, což může mít výrazný vliv na případné plnění
  • Roste zadlužení rodin prostřednictvím koupě nemovitostí a klienti požadují vyšší pojistné částky jedlnotlivých rizik
  • S přibývajícím věkem klientů si řada z nich uvědomuje vyšší rizika, hlavně v souvislosti s nemocemi.
  • Běžně se setkáváme s našimi klienty, kteří v rozmezí pěti let třikrát aktualizují své stávající smlouvy (není myšleno uzavírají nové -:)

Kdy vy jste naposledy aktualizovali svou smlouvu?

Cokoliv lze ve smlouvě upravit a doplnit. Nenechte se přesvědčovat, že je potřeba uzavřít smlouvu novou!

Bohužel se často setkáváme s klienty, kteří se i po mnoha letech nechtějí osobně sejí. Tvrdí, že jim to takto stačí. Pak přijdou sami až ve chvíli, kdy mají nějaký vážnější zdravotní problém. V takové situaci jim s navýšením rizik často nemůžeme pomoci. Ptají se proč? Že si rádi připlatí. Pokud vážněji onemocníte, pojišťovny rizika již nenavýší. Budou plnit pouze v původních, nížších dříve sjednaných limitech.

Naše doporučení je minimálně každé dva roky oprášit smlouvu a vyladit ji tak, aby splňovala vaše požadavky.

Tady je jeden z příkladů:

  • Klient si platil ve svém FLEXI pojištění pracovní neschopnosti z důvodu onemocnění. Onemocněl se zády, kdy byl na nemocenské s výhřezem ploténky. Doba léčení trvala 120 dní. Výše pojistného plnění dosáhla pri částce 200,- Kč/den celkem 18400,- Kč (plnění od 29. dne následně po celou dobu nemocenské).
  • Po vyplacení pojistného plnění klient požadoval navýšení částky na limit 500,- Kč/den. Očekává, že jej v budoucnu nemine operace a další léčba. Případné navýšení nebude týkat tohoto onemocnění zad, se kterým se již léčí.
  • Proto doporučujeme včas průběžně aktualizovat pojistné smlouvy. Až se něco stane, je bohužel pozdě. Potom počítejte pouze s tím, co jste si v minulosti sjednali.

DOSTAŇTE SVÉ FLEXI DO KONDICE VČAS!

  1. Aktualizujte kontaktní údaje
  2. Upravte jednotlivá rizika ve smlouvě dle svých současných potřeb
  3. Jako klient musíte vědět, za co platíte a na co máte nárok v případě pojistného plnění
  4. Zkušený poradce z praxe doporučí úpravu smlouvy tak, aby byla v té správné kondici!

Co s tím uděláte?

Případné dotazy vám rádi zodpovíme nebo se můžeme setkat osobně.

Obraťte se na nás s důvěrou

Zavolejte nám: +420 733 696 679
Pošlete svůj dotaz e-mailem: info@argos-pzs.cz
Buďte v obraze: sledujte další praktické rady a tipy



Poradenství při řešení pojistných událostí

Naši poradci vám pomohou s kompletním vyřízením pojistných událostí.

Naši partneři